مقاله

آب درمانی چیست؟

آب درمانی (Hydrotherapy) شامل انجام تمرینات و تکنیک‌های خاص فیزیوتراپی در آب برای کمک به تسکین درد، آرامش و تقویت عضلات، افزایش گردش خون و متعاقبا بهبود عملکرد است. آب درمانی شامل تمرینات خاصی است که در یک استخر آب انجام می‌شود. دمای آب معمولا ۳۳ تا ۳۶ درجه سانتیگراد است. آب درمانی به طور کلی بیشتر بر روی حرکات آهسته و کنترل شده و با آرامش تمرکز دارد.

آب درمانی می‌تواند مفید باشد و بعد از جراحی تعویض مفصل یا کمردرد، اسپوندیلیت آنکیلوزان، آرتریت پسوریاتیک و استئوآرتریت استفاده می‌شود. همچنین به بزرگسالان و کودکانی که تحرک محدودی دارند اجازه می‌دهد تا تحرک خود را در آب به حداکثر برسانند.

هیدروتراپی همچنین به عنوان فیزیوتراپی در آب شناخته می‌شود، استفاده از یک محیط آبی برای انجام ورزش در حالی که قادر به تغییر شدت حرکت است، ویژگی که خارج از آب امکان پذیر نیست. از آنجایی‌که بدن شناور است، آب اجازه می‌دهد تا ورزش بیشتری نسبت به روی زمین انجام شود، در حالی‌که افزایش دما و فشار گردش خون و انعطاف‌پذیری را تشویق می‌کند. این یک راه موثر و راحت برای بیماران برای توانبخشی است.

آب درمانی چگونه کار می کند؟
یک استخر آب درمانی معمولا بین ۳۳ تا ۳۶ درجه سانتیگراد گرم می‌شود که کمی متفاوت از تمرینات معمولی آب درمانی است. گرمای استخر ماهیچه‌ها و مفاصل را گرم می‌کند و باعث می‌شود دامنه حرکتی بهتری داشته باشید. از آنجایی‌که آب شناور است، جاذبه کمتری نیز بر بدن تاثیر می‌گذارد. با آبی که وزن شما را تحمل می‌کند، فشار کمتری بر عضلات و مفاصل وارد می‌شود.

آب درمانی (Hydrotherapy) عالی است زیرا به شما امکان می‌دهد با درد کمتری ورزش کنید. دمای آب به کاهش درد کمک می‌کند و همچنین دامنه حرکتی بیشتری می‌دهد. علاوه‌براین، آب مقداری مقاومت طبیعی در برابر حرکات ایجاد می‌کند. در مورد عملی مانند چرخاندن بازوی در مقابل خود فکر کنید. در خارج از استخر، این حرکت آسان است، اما وقتی آن را در آب امتحان کنید، حرکت بسیار کندتر است. بنابراین، هنگام ورزش در یک استخر گرم، مقاومت طبیعی در برابر آب دریافت می‌کنید که به بهبود قدرت عضلانی کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *